Wednesday, October 9, 2013

Shaklee i love u

Assalammualaikum... hai semorang hehehe senyum...

Ok hari nie nak update blog. Saja la kan nak sembang2.. dah lama tak buat sesi luahan perasaan kat blog. Kalo dulu time bujang ada ja benda yang nak diluahkan dan diemokan kat sini. Sekarang nie agak limit sket masa tu nak bebel2 kat sini.. korang pon paham ken hurmmm.. mengeluh...

tetiba pulak ken nak mengeluh bagai... tadi dok sembang2 ngan adik opis aku cerita pasal bisnes MLM pastu teringat satu cerita yang aku pernah publish kat blog tahun lepas masa aku dalam pantang.. haha sesapa nak tau boleh baca kat sini http://jivebumz.blogspot.com/2012/10/kakak-zhulian.html 

Bila baca balik entry tu ghasa nak gelak guling2..mana pi ntah akak tu senyap ja hahaha

Tu kisah lama... setahun yang lalu... mentaliti tahun lalu... tup tup tahun nie aku terJOIN dengan SHAKLEE... haa nindia nak habaq hang... bermula kisahnya sebab aku nak beli untuk makan diri sendiri.. pastu tolong member opis.. belikan untuk dorang... tu tujuannya...

Secara jujurnya aku baru sahaja join sebagai ahli pada bulan 4 yang lalu.. bulan 5, 6 tu tak dak membeli apa pon.. so start bulan 7 tu aku rasa aku dah beli skit demi skit... tu pon untuk member opis aku, member opis asben dan family. Alhamdulillah semakin bertambah.. ada sahaja orang yang nak beli dengan aku.. sampai aku rasa eh bior betui.. hari nie pegi esok ada lagi orang order.. eh eh macam tak percaya.. haa macamtu.. sampaikan dalam seminggu tu wajib la pegi sekali dua..

HQ shaklee dekat empayar subang sana... dekat sangat dengan umah aku nie.. so tak da masalah.. time tu orang tak ramai sangat macam sekarang nie.. sekarang nak beli barang pon kena tunggu 2 atau 3 jam.. orang punyalaaaa ramainya pon.. awat ntah?? aku syak fenomena shaklee telah melanda sebab aku dah join ahli kot wakakaka perasan

Seriusss ramai sangat.. aku pegi sebab nak beli barang nak dapat on time nak bagi customer.. nak on9 kena tunggu barang so nak capat cepat kena la korban masa jiwa raga kat situ ken.. hurmm hambek ko 3 jam menunggu dengan penuh kesaboran... Lepas nie memang tak la kan... aku on9 aje.. jimat masa jimat tenaga...

Okla time rehat dah nak abes... aku cuma nak bagitau yang aku dah jatuh cinta dengan SHAKLEE.. sebab aku dah nampak potensi shaklee tu sendiri dan juga arah tujunya.. InsyaAllah jika diberi kesempatan aku nak berusaha untuk lebih maju lagi dalam bisnes nie.. aku tak peduli apa orang kata.. aku mesti coba!! haha semangat nih...

Korang doakan aku berjaya yer... mudah-mudahan inilah kerjaya baru aku nanti... amin... hanya Allah sahaja yang maha mengetahui...

k babai luv uols


1 comment:

Ana Lyana said...

chaiyok kak ila....:)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site