Saturday, January 4, 2014

Masih belum terlambat nak ucap... Selamat Tahun Baru 2014


Rasanya masih belum terlewat nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2014 kepada semua pembaca blog sekalian. Tahun nie genap 5 tahun aku berblog. Semenjak zaman anak dara sehinggalah anak dua. Teringat zaman anak dara dulu banyak gila masa dihabiskan dengan berblog. Sehari adalah 5 entry yang berjaya aku siapkan untuk auto publish. Nikmat sangat time tu sebab ramai sangat kawan2 kat blog. Sekarang.... hurmm paham2 lah... tak koser dah nak buat 5 entry sehari dapat satu entry pon dah bersyukur sangat2..


Ok uols apa azam tahun baru?? Pagi tadi aku tengok satu rancangan kat tv alhijrah. Pengacara dia Farah brit2 tu.. dan dorang lagi ta kenal sapa. Dorang ada bercerita pasal azam tahun baru bersama dengan seorang pakar motivasi terkenal nie. Tapi sori aku terlupa sangat nama dia hehe. Dalam perbualan mereka ada bercerita pasal azam.

Setiap orang ada azam masing2. Nak2 pulak awal tahun baru. Wajib lah kan buat azam. Tapi sejauh mana azam tu tercapai? wah gitu... menurut pakar motivasi tersebut. Azam hendaklah dibuat setiap hari, setiap minggu, setiap bulan dan setiap  tahun. Nampak tak? Azam bukan untuk setahun punya. Kalau azam setiap minggu bila minggu nie tak tercapai minggu depan boleh capai. Haa bagus kan? Lepas tu azam kene tulis dalam sekeping kertas. Tulis kesemua azam yang kita nak capai dalam tahun nie dalam sekeping kertas kemudian lipat dan simpankan dia dekat tempat yang tersorok. Tahun depan 2015 pi cari kertas tu dan baca balik tengok sama ada azam yang kita target untuk tahun 2014 nie tecapai atau tidak! Wah menarik bukan...

Baguslah gitu sebab selama nie asyik berazam tapi tak jelas. Bila kita tulis insyaallah kita akan ingat apa yang kita target dan insyaallah akan tercapai kata penceramah motivasi tersebut. Dan2 aku nak tulis azam aku dan simpan ketat2 dalam almari baju hehehe.

Seronok kan kalau apa yang kita azamkan itu tercapai. Rasa nak lompat bintang gitu.. Semoga azam kalian juga tercapai dan marilah kita bersama2 berazam dan melaksanakan azam tersebut dengan jayanya. Wah dah rope pakar motivasi plak aku nie kan hahaha.

Akhirkata... selamat maju jaya kawan2 blog semua..



No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site