Thursday, February 6, 2014

Mari menjemput rezeki dengan Solat Dhuha

Alhamdulillah sejak saya mengenali #shaklee saya dah mula menunaikan solat dhuha. Satu perkara yang agak pelik jugak bagi saya untuk buat pada mulanya. Betul kata orang nak mula sesuatu perkara yag baik memang sangat payah tapi bila lama-lama buat insyaallah kita akan terbiasa. Alah bisa tegal biasa gitu hehehe

Sekarang kalau tak buat atau tak sempat buat solat dhuha rasa rugi sangat2. Sebab solat dhuha tu kan menjemput rezeki. Insyaallah kalau kita mohon pada Allah rezeki itu akan datang kepada kita. Yang penting kita kene berusaha menjemput rezeki.

Solat dhuha 2 rakaat je uols. Solat dhuha ibarat booster kepada kita yang nak meniaga nie. Tapi kalau nak buat sehingga 12 rakaat pon bagus juga. Ada hadis mengatakan, barang siapa yang solat 12 rakaat solat dhuha, Allah akan sediakan istana disyurga buat mereka.

Apa tunggu lagi pahala pon dapat istana kat syurga Allah siapkan. Bestnyaaaaa. Jom solat sekarang!!!


Maksud doa:
“Ya Allah bahawasanya waktu Dhuha itu waktu Dhuha-Mu, kecantikan itu ialah kecantikan-Mu , keindahan itu keindahan-Mu, kekuatan itu kekuatan-Mu, kekuasaan itu kekuasaan-Mu dan perlindungan itu perlindungan-Mu". "Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah. Jika masih jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, keagungan, keindahan, kekuatan dan kekuasaan-Mu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh”

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site