Wednesday, October 8, 2014

Tips elakkan perut buncit selepas bersalin dengan herb-lax

 Assalammualaikum wbt dan Salam Ceria!

Pastinya ramai diantara wanita diluar sana yang mempunyai masalah sedemikian. Baru bersalin dua atau tiga orang anak perut buncit dan menggelebeh. Apa patut anda buat? Takkan nak tengok aje perut buncit tu kan. Pakaian lama sebelum mengandung pun dah tak muat. Seluar jeans pon dah makin sendat. Oh no pastinya mimpi ngeri untuk ibu muda semestinya.

Biasanya semasa berpantang anda pasti tak lupa pakai bengkung kan? Bila habis pantang bengkung entah kemana gitu? hehehe biasalah tu kan... sebab saya pon sama... Dalam pantang nak kurus punya pasal... lepas pantang lupa atau buat2 lupa... hasilnya nah perut buncit dan menggelebeh seperti gambar dibawah.


 Mimpi ngeri nihhh

  


 Jangan risau anda masih belum terlewat! Saya boleh bantu anda... Anda boleh amalkan pengambilan herbalax dimana herbalax ini membantu menyah toksin dalam badan anda. Ianya sangat berguna melancarkan sistem pembuangan anda. Sebab biasanya wanita yang lepas bersalin pasti akan mengalami sembelit. Sembelit yang berterusan menyebabkan makanan terkumpul dalam badan dan menghasilkan toksin. Oh mesti semua orang tak nak makan banyak2 pastu simpan dalam perut dan tak boleh buang.

Saya masa lahirkan Esya dulu ya ampun susahnya nak membuang! terpaksa pergi beli ubat dekat farmasi untuk cairkan najis tu. Nak tunggu dia keluar kemain lama. Ya Allah seksanya tuhan saja yang tahu. Bila bersalin kali kedua nie saya dah pandai skit hehe. Saya amalkan herbalax. Alhamdulillah telan sebelum tido esok pagi dah boleh membuang dengan gembiranya. 


 Disamping pengambilan herbalax anda perlu mengikuti beberapa tips seperti dibawah:-

1.  Makan makanan yang betul - Kita perlu makan makanan yang seimbang untuk membuang lemak dibahagian perut. Makanan yang betul mengandungi karbohidrat kompleks, fiber, vitamin dan mineral, "lean protien", ikan dan sayuran hijau.

2. Tinggalkan makanan ringan! - makanan ringan adalah sangat tidak baik untuk kesihatan dan akan membuatkan lemak berkumpul didalam badan jika diambil berlebihan. Kita sepatutnya perlu elakkan daripada mengambil karbohidrat yang diproses, gula, makanan bergoreng (deep fried food), makanan segera dan apa jua makanan berlemak.

3. Berhenti makan lewat malam - Kita selalunya akan tidur selepas makan lewat malam. Ini bermakna lebihan gula yang dimakan pada lewat malam akan bertukar menjadi lemak kerana badan tidak boleh membakar lemak ketika kita tidur.

4. Kurangkan minuman bersoda, jus atau bergula - Minuman bersoda, jus asli dan bergula mengandungi banyak "kalori" dan menganngu kita dalam proses mengempiskan perut. Banyakkan minum air kosong atau air mineral.

5. Lakukan senaman kardio - Melakukan senaman kardio amat penting untuk mengempiskan perut dimana senaman ini dapat membakar kalori lebih banyak daripada senaman perut. Contoh jogging, berjalan dan menaiki tangga.

Cubalah 5 tips dan lihat hasilnya selepas beberapa bulan. Perut anda akan kembali kempis dan slim!



Paling penting anda haruslah berdisiplin!! nak kempiskan perut punya pasal kan haaa perlu buat tips diatas selain pengambilan supplimen.

ila kamilah 012-5417451
Nak tanya berkenaan produk boleh hubungi saya yer

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site