Tuesday, June 10, 2014

Perginya seorang imam besar masjid shah alam

 Umum telah mengetahui bahawa imam besar Masjid Shah Alam telah kembali kerahmatullah pada jam 9.07 malam tadi di IJN... boleh refer berita dibawah...

credit to: Berita Selangor

SHAH ALAM 10 JUN: Imam Besar Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam, Ustaz Ahmad Mustafa Mohd Sidin, meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) pada 9.07 malam tadi.
Allahyarham Ahmad Mustafa,39, disahkan meninggal dunia akibat komplikasi jantung, selepas enam hari dimasukkan ke IJN.

imam-besar-shah-alam 

Kematian Allahyarham disahkan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) Ahmad Zaharin Mohd Saad dalam satu kenyataan, di sini.
Menurut kenyataan JAIS sebelum ini, Imam Besar itu mengadu sesak nafas dan dimasukkan ke Hospital Selayang sebelum dirujuk ke IJN.
Allahyarham lahir pada 26 Disember 1974.
al-Fatihah 

Allahyarham mendapat pendidikan awal Sekolah  Agama Menengah Tinggi Kuala Kubu Bharu, Selangor dan Markas Tahfil Al-Quran Wal Qiraat Masjid Negeri (MARTAH)
Kemudian menyambung pelajaran untuk Diploma Tahfiz Al-Quran wal Qiraat (Darul Quran, Malaysia) dan Ijazah Tahassus Qiraat (University Al-Azhar, Mesir).
Warga Media Selangorkini mengucapkan takziah kepada keluarga dan didoakan agar Allahyarham ditempatkan di kalangan para Anbia dan Solehin.
Al-Fatihah….

 Yang kat bawah nie pulak gambar pagi tadi daripada bilik stor opis aku. Cuaca cantik sangat pagi tadi. Matahari terik. Tetiba elok aku sampai opis cuaca bertukar mendung. Seolah-olah sedih dengan pemergian arwah. Subhanallah... awan hitam berlegar2 di sekitar kawasan masjid.. seriuss aku sangat2 kagum... subhanallah.. dengan angin kuat daun2 berterbangan... tak tau nak cakap macam mana perasaan ketika tu.. terasa sedih pon yer padahal aku tak pernah mengenali arwah... kenal pon bila dia sakit.. yer semalam baru kecoh pasal arwah sakit dan dibedah di IJN.


Gambar dibawah pula selepas 20 minit kemudian... selepas hujan renyai2... cuaca kembali cerah.. dan sekarang cuaca ala-ala mendung aje... maksudnya tak panas terik macam biasa... Ya Allah sungguh hebat kuasamu...

Jika Allah berkehendak tak perlu tunggu lama.. dalam tempoh yang telah dijanji malaikat akan datang mencabut nyawa... Bagaimana pula dengan kita? 

Semoga ditempatkan dikalangan orang yang beriman....

Al-Fatihah.....


1 comment:

ibuafiqahhuzaifah said...



tu la bila baca kisah dia semalam sedih jgk..
rezeki Allahyarham ramai yg sembahyangkan dia semalam..

Al-Fatihah

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site